Barang siapa makan barang haram sedang dia lama menjalankan ibadah , maka dia seperti burung merpati yang mengerami telur busuk. Dia telah memayahkan dirinya kerana lamanya diam di tepat padahal tak satupun yang menetas, sebaliknya telur itu keluar menjadi busuk. ___ Ali Al Khawwas

..

5 Makhluk Lagenda Dalam Cerita Rakyat Malaysia Adapun orang-orang yang telah putih berseri mukanya, maka mereka berada dalam limpah rahmat Allah (Syurga), mereka kekal di dalamnya. (A-li'Imraan 3:107) .
SUMBER ARKID DI LONDEH KLIK SINI
TV ALHIJRAH     /    TV1  /   TV2    /     TV3   /     NTV7   /    TV9
Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah. (Al-Baqarah 2:16) .

PANAS>>Ustaz Salman Ali | Ustaz Abu Syafiq

KUASA

SUDAH diberi ingat.... hendak juga.. ikut...

Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taatkan orang-orang yang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang-orang yang rugi. (A-li'Imraan 3:149)) . .. Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran). (Al-Baqarah 2:10) . Sesungguhnya orang-orang yang membeli (memilih) kufur dengan meninggalkan iman tidak sekali-kali mereka akan dapat mendatangkan mudarat kepada Allah sedikitpun, dan mereka pula beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.(A-li'Imraan 3:177) Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu?(An-Nisaa' 4:144).

My Blog List

Sunday, February 24, 2013

INIKAH AKAN TERJADI BILA NAMA ALLAH BOLEH DI GUNA OLEH....


 apakah mereka-mereka ini ada di sekeliling kita tanpa kita sedari?

 
KUALA LUMPUR (MALAYSIA) – Kian bertambahnya muslim Malaysia yang meninggalkan Islam akibat kebobrokan dan dosa-dosa terselubung yang dilakukan para pemimpin dan para ‘fundamentalis’ selama ini membuat pemerintah Malaysia merasa perlu membuat peraturan hukum yang membatasi potensi kehilangan umat mereka lebih jauh.




Menurut laporan Direktori Resmi Katolik di Malaysia pada Maret 2012 lalu, umat Katolik di Malaysia pada tahun 2010 mencapai 1,007,643 jiwa (belum termasuk 50,000 imigran dari luar negeri yang berada di wilayah Keuskupan Agung Kuala Lumpur), berbanding saat tahun 1999 ketika berjumlah 750,000.  (TheMalaysianInsider/TimPPGI)


http://islammurtad.blogspot.com/2012/10/para-ustadz-ustadzah-ulama-dan-tokoh.html 



Rusila terbakar ...

 SUMBER 

http://theunspinners.blogspot.com/2013/02/rusila-terbakar-dan-hadi-mati-sekali.html


Pada pukul 5 petang Isnin semalam, satu kejadian kebakaran berlaku di salah sebuah asrama lelaki di Madrasah Darul Quran, Kg Rusila, Marang, Terengganu.

Dalam kejadian selama satu jam, api telah merebak ke rumah asrama berdekatan. Kebakaran didapati berlaku pada bahagian dinding dan atap. Difahamkan semasa kejadian, ada keadaan hujan dan api tak sempat merebak pantas.


Ditambah lagi, syukur ada pasukan bomba yang disediakan oleh kerajaan Barisan Nasional (sengaja nak sakitkan hati dan sedarkan haramjadah PAS) berjaya memadamkan api dari merebak lebih teruk.



Jumlah kerugian belum dapat dipastikan namun yang sukurnya, tiada kecederaan dan kemalangan pada manusia. Punca kebakaran dipercayai akibat litar pintas (short circuit).


Itulah orang PAS, buat madrasah tahu tapi nak maintain tak tahu. Kalau apa-apa berlaku pada anak-anak, mereka tak mahu bertanggungjawab tapi hanya main tuduh UMNO macam-macam. Padahal diri sendiri yang bodoh tak tahu urus.



Hadi tidak mati lagi. Saja kasi tajuk gempaq nak takutkan Hadi yang banyak dosa. 

Namun, ini adalah kejadian kali ke dua berlaku di Madrasah Rusila ini dalam bulan ini. Anggap ini petanda kemurkaan Allah terhadap hadi.

Haiiii ... apa yang berlaku beberapa bulan ini.







Lagi besar dari tu, Hadi berdolah dalih dalam hal Kalimah Allah.


Mula-mula setuju dan memberi kesediaan untuk kekal bersaam dengan pajatan dalam hal mempersetujui kalimah Allah diguna olehg gereja.





Kemudian flip flop apabila Majlis Syura tukar pendirian tapi masih enggan tarik balik persetujuan bersama si kafir harbi DAp dan munafiq dan fasik PKR.



Hadi bagaikan pak turut yang dikatakan Anwar Ibrahim.  







 Hadi tak berdaya menjawab saranan Wan Ismail seolah-olah betul haram undi PAS.




Dia hanya berhelah-helah kerana rasa bersalah.


Kuatkah Hadi untuk tahan DAP yang lebih berkuasa dan berpengaruh? Betulkah dia bertakiyah atau dia dah dicucuk hidung?

Dan akhir sekali, betul kata Anwar Hadi hanya Pak Turut menghina rakyat jelata.


..

Sesungguhnya orang-orang yang membeli (memilih) kufur dengan meninggalkan iman tidak sekali-kali mereka akan dapat mendatangkan mudarat kepada Allah sedikitpun, dan mereka pula beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (A-li'Imraan 3:177) .

LONDEH

LONDEH

BLOG-BLOG PISANG PANAS

ADA LAGI...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

ada di LONDEH2U

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
GAMBAR-GAMBAR pelik yang seakan di londehkan oleh si tukang gambar dan yang pelik-pelik secara semula jadi. x LIVE webcam dimana jua
  • LIVE webcam online (3)
  • LAYAN - Live Image (Webcamera)
  • LAYAN.. live on.. African wilderness! LIVE Safari
  • http://www.justin.tv/wildearthtv/popout
  • Requirements: Windows: Windows Media Player 10 , QuickTime , Flash , Mac OS: Flip4Mac , QuickTime , Flash